Julie Rysgaard Tamakloe
Cand.psych. fra Københavns Universitet. Autoriseret af psykolognævnet. Specialist og supervisor i psykoterapi. Systemisk og narrativt efteruddannet.
Har arbejdet som psykolog og mellemleder på et socialpsykiatrisk bosted for unge. Har arbejdet som psykolog, supervisor og underviser på en skoledagbehandling og STU. Har arbejdet som Site Training Partner med udvikling og implementering af træning i Novo Nordisk. Partner i inpraxis siden 2017
Julie arbejder med:
Supervision af personalegrupper, særligt personalegrupper, der arbejder med børn, unge og deres familier.
Terapi med børn, unge og voksne.
Supervision af plejeforældre og samtaler med anbragte børn og unge.
Undervisning i forskellige emner; konsultativ praksis i PPR, narrative perspektiver på autisme, brug af den narrative og systemiske metode i psykiatri, familiesamarbejde og skoledagbehandling.
Underviser fast på vores specialisthold i psykoterapi og supervision.
Organisationsudvikling og konflikthåndtering
Julie er særligt optaget af:
Hvordan man kan inkorporere og benytte forskellighed i personalegrupper, således at erfaringer og forskellige teoretiske og metodiske tilgange kan spille sammen på en konstruktiv måde.
Hvordan den narrative og systemiske tankegang kan bidrage ift. arbejdet med børn og unge, der har fået en autisme diagnose.
Hvordan mennesker, der har været igennem en traumatisk oplevelse eller krise, kan komme igennem livet på måder, hvor de ikke bliver ramt af for mange negative forståelser af sig selv.
Hvorledes tvivl er vigtig som etik i det sociale arbejde, og hvorledes man i personalegrupper og organisatorisk kan hjælpe med at skabe mulighed herfor.
Hvordan vi kan forholde og os til og benytte ny forskning i det felt, vi arbejder i.
Publikationer:
“At bevæge sig i nye forståelser af sig selv - samtaler om autisme set gennem socialkonstruktionistiske og narrative linser” i Pædagogisk-psykologisk tidsskrift nr. 2 2022
"Terapi udenfor terapirummet" (2011). Systemisk Forum, 3 & 4
"At forstørre og forstærke initiativer, bevidningsresponser i pædagogisk praksis" (2010). I "Fra terapi til pædagogik". Hans Reitzels Forlag.